Νεκτάριος Πάρης - Ἡ Ψαλτικὴ Ἀνατολή, ἡ Εὐρωπαϊκὴ Δύση καὶ ὁ Μίκης Θεοδωράκης |
Πρὸ τῆς ἐκδημίας τοῦ Μίκη Θεοδωράκη ἀλλὰ καὶ μετά, βλέπομε νὰ ἁπλώνονται πλήθη ἐγκωμίων γιὰ τὸ πρόσωπο αὐτοῦ τοῦ μεγάλου μουσικοῦ καὶ καλλιτέχνη, ποιὸς ὅμως θὰ ἠδύνατο νὰ ἐκφρασθεῖ ἐπαρκῶς γιὰ αὐτὸν τὸν ὀγκόλιθο παγκοσμίου ἀναγνωρίσεως ποὺ ἐκαλεῖτο Μίκης Θεοδωράκης; Τοῦτο βεβαίως εἶναι ἐρώτημα τὸ ὁποῖο ἀπασχολεῖ ἅπαντες, μουσικοὺς καὶ μή. Ἡ περιγραφὴ τοῦ ἔργου καὶ τῆς προσφοράς τοῦ Μίκη Θεοδωράκη δὲν μποροῦν νὰ περιορισθοῦν μέσα σὲ αὐτὲς τὶς ἐλάχιστες γραμμές, οἱ ὀποἰες δὲν δίδουν τὸ ἀπαραίτητο περιθώριο ὥστε νὰ ἐκφρασθεῖς περὶ τοῦ προσώπου τοῦ Μίκη. Προσωπικῶς θὰ ἐπιχειρήσω νὰ θέσω ἐπὶ τῆς τραπέζης ὀλίγα γιὰ τὸν ἀξιομνημόνευτο αὐτόν ἄνδρα. Σπουδαίοι θεολόγοι, πολιτικοὶ καὶ ἔγκριτοι μουσικοὶ τῆς δυτικῆς μουσικῆς ἔγραψαν πολλὰ γιὰ τὸν ἕλληνα μουσικό. Ὅμως στὴν Ψαλτικὴ ἀνατολὴ ἀναρωτιόμαστε ποιὰ εἶναι ἄραγε ἡ προσφορά του στὸν δικό μας κλάδο, τὸ θέμα αὐτὸ θὰ προσπαθήσομε νὰ ψηλαφήσομε.
|